نیازهای یک خانه ی هوشمند

روش های هوشمند سازی خانه چیست؟

یکی از نکات خیلی مهم برای انتخاب ساختمان امن بودن است. شما به عنوان صاحب ساختمان،  باید تمام اقدامات لازم را صورت دهید که هم خود ساختمان و هم ساکنین آن در امنیت کامل باشند. اما در جهانی که نرخ جرم و جنایت همواره در حال افزایش است، انجام این کارگاها بسیار مشکل است. خوشبختانه، اقدامات زیادی هستند که با انجام آنها می توانید ساختمان خود را تبدیل به محیطی امن کنید. البته این اقدامات هزینه هایی در بر خواهند داشت اما موثر هستند و امنیت ساختمان را بالا می برند و همچنین نرخ دزدی و سرقت را پایین می آورند.

خانه ی هوشمند و نقش آن در ایجاد آسایش انسان

انسان از گذشته های خیلی دور به دنبال ایجاد سرپناهی بود تا بتواند از خطرات و مشکلات محیطی در امان بماند. اما رفته رفته این سرپناه شکلی تازه به خود گرفت و دیگر تنها معنی سرپناه نداشت. امروزه شاهد این هستیم که خانه ها به سرعت به سمت لوکس شدن پیش می روند و همه در پی ایجاد محیطی آرام و سرشار از آرامش هستند. شاید این امر با خانه ی هوشمند قابل تصور باشد.

خانه های هوشمند در ابتدای امر تنها ایده هایی دست نیافتنی بودند که الزاما ساختاری حقیقی نداشتند. برای چندین دهه، علمی که بیشتر تخیلی به نظر می رسید، خانه های هوشمند را مورد بررسی قرار داد. نویسندگانی مانند ری برادبری آینده ای را تصور می کردند که در آن خانه ها تعاملی بودند و ظاهرا به وسیله خودشان کنترل می شدند. او در داستان کوتاهی به توصیف یک خانه هوشمند می پردازد که حتی با مرگ انسان نیز به کار خود ادامه می دهد. تا زمانی که مزایای واقعی خانه ی هوشمند را در نظر نگیرید، عمق داستان این نویسنده را درک نخواهید کرد. در گذشته زندگی سنتی آنچنان پیچیده نبود؛ به همین دلیل رعایت نکات امنیتی ساده می توانست افراد را در برابر انواع تهدیدات حفظ کند. اما زندگی مدرن با تمام زیبایی ها که برای ما به همراه داشته، خطرات و تهدیدات نوینی را نیز به همراه آورده است.

از ورود خانه هوشمند به ایران به بیشتر از یک دهه گذشته است. خانه های هوشمند در ایران در ابتدا با هدف کمتر کردن و مدیریت مصرف انرژی شکل گرفتند. اما با گذشت زمان رفته رفته هدف از شکل گیری این خانه ها رنگ و بوی جدیدی پیدا کرد و به سمت تجملاتی تر شدن خانه ها تغییر شکل داده شد.

هوشمند سازی خانه یا محل کار می تواند آرامش خاطر و بهبود کیفیت زندگی را به ارمغان آورد. این سیر هوشمند سازی دارای ابعاد گوناگون و حالت های مختلف است. افراد بنابر نیاز خود تصمیم خواهند گرفت که چه مواردی را هوشمند سازی نمایند. داشتن مکانی امن و محیطی برای آرامش، دیگر سخت و غیر ممکن نخواهد بود. خانه هوشمند با امکاناتی متنوع و ابزارهای  متفاوت می تواند این مکان امن را فراهم کند. سلامت جسمی و روانی افراد بسیار مهم است. احساس راحتی و آرامش می تواند به بهبود عملکرد، بالا رفتن اعتماد به نفس و افزایش عمرکمک کند. هوشمند سازی خانه یا محل کار می تواند این احساس راحتی و آرامش را برای افراد به ارمغان آورد.

در حال حاضر محبوب ترین دسته بندی در خانه های هوشمند مربوط به لوازم خانگی آشپزخانه، مانیتورینگ کودک، دوربین های امنیتی هوشمند، درب های هوشمند، روشنایی، شبکه، سیستم های امنیتی ، بلندگوها و ترموستات ها هستند. بنابراین یک حرکت خوب برای شروع این است که در ابتدا یکی از این موارد فوق را با توجه به نیاز، سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید و ابزارهای مورد نیاز آن را تهیه نمایید.

 

در یک خانه هوشمند علاوه بر سیستم های پسیو نظیر آژیرها و آلارم ها، دتکتورهای حضور،تشخیص شکسته شدن شیشه و سنسورهای درب و پنجره  سیستم های اکتیوی نظیر شبیه سازی حضور نیز در بحث سیستم امنیتی وارد می شوند. از جمله امکانات سیستم خانه هوشمند در بحث امنیت، میتوان به موارد ذیل اشاره کردکه اکثرا هزینه ی زیادی دارد.

  • فعال کردن سیستم امنیتی براساس سناریوهای امنیتی متفاوت نظیر خروج از منزل، مسافرت، شب و …:

درصورت ورود شخص غیر مجاز به داخل منزل، هشدارهای لازم داده شده و همچنین به صاحبخانه پیام ارسال می کند.همچنین  با شبیه سازی حضوردرصورت انتخاب مد امنیتی مسافرت، سیستم هوشمند در ساعاتی از شبانه روز بر اساس زمانبندی معین، تعدادی از چراغ ها را روشن و خاموش نموده و پرده ها را باز و بسته می نماید لذا این تصور بوجود می‌آید که کسی در منزل حضور دارد.

  • آگاه کردن صاحب خانه در مورد  باز و بسته بودن درب و پنجره ها در هنگام خروج از منزل به صورت آلارم و یا به صورت پیام صوتی
  • ارسال پیام و مهار کردن آتش در صورت وقوع آتش سوزی با سیستم هشدارهای لازم به صورت آلارم و یا پیام صوتی به صاحبخانه

معایب یک خانه هوشمند

حتما برای شما هم به این گونه بوده که همه جا از مزایا و خدمات خانه هوشمند صحبت میکنند اما کمتر کسی به معایب خانه هوشمند اشاره میکند در ادامه تلاش کردیم تعدادی از مهتریم معایب خانه هوشمند را توضیح دهیم.

شرکت ورشکست شده

بدترین اتفاقی که می تواند برای دستگاه هوشمند شما بیفتد این است که شرکتی که ابزار هوشمند شما را عرضه نموده از دور تجارت خارج شود. هر از گاهی این اتفاق می افتد و اگر آنها سرورهای خود را به طور کل خاموش کنند، شما تقریباً تمام هزینه ایی که کرده اید را از دست میدهید. برای دستگاه های کوچک شاید خیلی مهم نباشد اما در مورد دستگاههای هوشمند، خسارت شما قطعا جدی تر خواهد بود. بنابراین حتما به دنبال دستگاه های خانگی هوشمند معتبر و برند باشید تا این اتفاق برای شما پیش نیاید.

هزینه

خرید فناوری هوشمند می تواند گران باشد. از زمان آغاز به کار ابزارهای خانه هوشمند، قیمت ها کاهش یافته است اما مجهز کردن کل خانه با وسایل و لوازم متصل به هم، قطعا گران تمام میشود.

امنیت

در مورد هر چیزی که به شبکه ی اینترنتی وصل شود نوعی نگرانی امنیتی وجود خواهد داشت. همیشه این احتمال وجود دارد که هک شده باشید. هکرهایی به اصطلاح کلاه سفید (و کلاه سیاه) برخی دوربین های فیلمبرداری خصوصی افراد را هک کرده و شروع به ایجاد مزاحمت از طریق آنها کرده اند.

همه اینها برخی از معایب خانه هوشمند است و اگر به صورت جامع مورد بررسی قرار گیرد، سؤال این است که “آیا خانه هوشمند واقعاً ضروری  است؟ این چیزیه که باید بهش فکر کنیم!

 

یکی از آسانترین روش ها برای امنیت ساختمان ها حفاظ ها هستند . حفاظ های آهنی یکی از نمونه های خیلی مقاوم برای ورود سارقین به درون منازل هستند. یکی از  بهترین و راحت ترین نمونه ی آنها درب های آهنی آکاردئونی است. که یک راه کم هزینه است.

نصب درب آکاردئونی یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای بالا بردن امنیت و جلوگیری از ورود افراد بیگانه است.

درب آکاردئونی یک سازه باز و بسته‌شونده (تاشو) است که برای افزایش امنیت در ورودی آپارتمان بر روی آن نصب می‌شود. این دربها که از آهن ساخته می‌شوند بر روی قاب درب نصب می‌شوند طرح حفاظ‌ آکاردئونی از ساز آکاردئون اقتباس شده است و نام این درب هم برگرفته از نام همین ساز است. در مواقعی که نیازی به درب نیست، این درب بر روی ضلع عمودی چهارچوب جمع می‌شود. اما هنگامی که ساکنین خانه را ترک می‌کنند، درب اکاردئونی باز می‌شود و حفاظی محکم در مقابل افراد بیگانه خواهد بود.

 

تماس با ما:

با شماره‌ تلفن‌   09130362080 شرکت ایمن حفاظ تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، متخصصین ما در محل شما حاضر شوند. فرقی نمی‌کندکجا باشید همیشه یکی از جوشکارهای ما نزدیک شما است و پس از ابعاد برداری و مشاوره رایگان و نشان دادن نمونه جنس و پیشنهاد بهترین انتخاب درب محافظ مستحکم و ایمن برای شما می‌سازند و با حمل و نقل رایگان درب را برای شما می‌آورند و بدون هیچ خرابی نصب میکنند.

هنوز هدیتو نگرفتی؟ قفل کتابی رایگان و مشاوره ( ارسال نمونه فیلم و عکس و کاتالوگ) با ارسال عدد 4 به شماره 09130362080

فیلم باز کردن درب توسط سارقین:http://imenhefaz.ir/door

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.