چگونه درب آکاردئونی ایمن داشته باشیم؟

اگر وضعیت اشتغال شما به صورتی است که زمان زیادی را در بیرون از خانه می‌گذارنید ویا اگر زیاد اهل سفر رفتن هستید، قطعاً تأمین امنیت خانه یکی از دغدغه‌های مهم شماست.

نمی دانید چه حفاظی برای خانه ی خود خریداری کنید؟ دوست دارید محکم ترین درب ها را داشته باشید؟

 

درب آکاردیونی به عنوان یک حفاظ مضاعف نقش بزرگی در افزایش امنیت واحدهای مسکونی و اداری دارد و در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی ساخته می‌شود؛ بنابراین می‌تواند علاوه بر بالا بردن امنیت خانه شما، در زیباتر کردن نما

هم اثرگذار باشد و مکملی برای طراحی نمای خانه شما باشد. به طور خلاصه  مزایای حفاظ آکاردیونی شامل موارد زیر است:

1- مقاومت بالا در برابر ورود غیرمجاز: اولین مزیت درب های آکاردئونی به جنس آنها مربوط می‌شود. شاید اولین و مهم‌ترین کاربرد حفاظ‌هایی که به پنجره‌ها نصب می‌کنیم، حفاظت از ساختمان در برابر ورود ناخواسته باشد. این امر در مورد پنجره‌هایی که دسترسی راحت‌تری دارند بیشتر صدق می‎کند. پنجره‌های طبقه اول نمونه خوبی از این نوع پنجره‌ها هستند که به دلیل ارتفاع کم و فاصله کمی از کف خیابان یا کوچه مجاور دارند، لازم است حتماً حفاظ پنجره برای آنها نصب شود. با توجه به اهمیت حفاظت در برابر ورود ناخواسته، لازم است فاصله بین بخش‌های مختلف حفاظ پنجره به صورتی باشد که امکان رد شدن سر از فواصل بین آنها وجود نداشته باشد. این درب ها به طور معمول از تسمه‌های فولادی ساخته می‌شوند که مقاومت زیادی در برابر بریده شدن دارند. همچنین ساخت مشبکی این درها باعث می‌شود که حتی با بریدن یک بند از درب، ساختار درب از هم نپاشد و همچنان ورود غیرممکن باشد.

2-امکان تعبیه چندین قفل: یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های درب آکاردئونی امکان استفاده از چندین قفل مختلف است. به این ترتیب حتی اگر یک دزد بسیار ماهر با امکان باز کردن قفل‌های حرفه‌ای هم پیدا شود، لازم است وقت زیادی را صرف باز کردن تک تک این قفل‌ها نماید. معمولاً چنین امکانی باعث می‌شود که سارق قید سرقت از این مکان را بزند و یا در صورت مشغول شدن به باز کردن قفل‌ها، امکان سررسیدن همسایه‌ها و یا پلیس بیشتر باشد.

3-امکان استفاده از قفل مخفی بر روی درب آکاردئونی: در صورتی که به امنیت بسیار بالایی احتیاج داشته باشید، می‌توانید از قفل‌های مخفی یا همان قفل از پشت استفاده کنید. این گونه قفل در شرایط بسیار سختی قرار می‌گیرند که امکان مشاهده آنها از بیرون واحد وجود ندارد. در واقع اگر سارقی بخواهد این گونه قفل‌ها را باز کند می بایست چشم بسته و تنها از طریق لمس کردن آن‌ها را باز کند که کاری بسیار پیچیده و برای بیشتر سارقان غیرممکن است. خبر خوب دیگر این که حتی می‌توان این قفل‌های مخفی را هم به تعدادی بیشتر از یک مورد استفاده قرار داد.

4-رنگ‌بندی متنوع: درب های آکاردئونی را می توان هر طور که دوست داریم رنگ‌آمیزی کنیم و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. این امر باعث می‌شود تا بتوان از رنگ‌هایی شاد و جذاب و متناسب با فضای خانه استفاده کرد.

5-قیمت مناسب: درب های آکاردئونی با توجه به امنیت فوق العاده‌ای که برای ساختمان ایجاد می‌کنند، قیمت بسیار مناسبی دارند. به طوری که تهیه آن از عهده بیشتر افراد جامعه برمی‌آید.

6-سرعت نصب: ساخت و نصب درب آکاردئونی بسیار سریع است و پس از تماس شما، به سرعت اندازه‌گیری لازم انجام شده و درب ساخته و نصب می‌شود. زمان مورد نیاز برای این کار در مقایسه با دیگر کارهای امنیتی ساختمان بسیار کوتاه است. از این رو در صورتی که در شرایطی اضطراری قصد افزایش امنیت واحد مسکونی یا اداری خود را داشتید، قطعا درب آکاردئونی جز اولین گزینه‌ها است.

7-سهولت نظافت: درب های آکاردئونی به سادگی شسته می شوند و یا با یک دستمال نمناک می‌توان آنها را گردگیری کرد.

8-قابلیت کشویی: بسیاری از ما حفاظ آکاردئونی را به ندرت استفاده می کنیم. در واقع این درب ها را وقتی می‌بندیم که برای مدتی طولانی از خانه خارج شویم. مثلاً به یک مهمانی برویم و یا قصد سفر داشته باشیم. خبر خوب این است که درب‌های آکاردئونی در هنگام عدم استفاده بسیار جمع و جور می‌شوند و تسمه‌های آن طوری در کنار هم قرار می‌گیرند که در بیشتر مدل‌ها عرضی حدود ۱۵ سانتی‌متر را اشغال می‌کنند. این امر باعث می‌شود که این درب‌ها برای اوقاتی که نمی‌خواهیم از آنها استفاده کنیم مزاحمتی برای ما نداشته باشند و از زیبایی خانه و محل کار ما کم نکنند

9-حفاظت از شیشه‌ها: کاربرد مهم دیگر حفاظ پنجره حفاظت از شیشه‌های ساختمان است. البته از این نظر حفاظت نمی‌تواند صد در صدی باشد اما برای اجسامی مانند توپ، داشتن حفاظ مانع از شکستن شیشه‌ها می‌شود. هر چه نرده‌ها یا فرفورژه‌ها به هم نزدیک‌تر باشند حفاظت بیشتری از شیشه‌ها صورت می‌گیرد. اما در عوض نور واردشده به ساختمان کمتر می‌شود و منظره کمتری هم قابل مشاهده خواهد بود.

مزایای درب آکاردئونی نسبت به درب ضد سرقت:

حفاظ آکاردئونی از تعداد زیادی مفصل یا پرچ تشکیل شده است، این قسمت‌ها باعث شده تا حفاظ بتواند انعطاف پذیر بصورت کشویی یا کرکره‌ای باشد و حالت آکاردئونی را داشته باشد. اما این مفاصل با پرچ‌های فولادی نمره 5 بهم محکم شده‌اند. این نوع پرچ‌ها درست است که از جنس فولاد هستند اما ظرفیتی دارند. معمولا دزدان با خود دیلم و قلم می‌برند، اما ممکن است کسی فرصت آن را داشته باشد که با بردن دریل به باز کردن حفاظ آکاردئون بپردازد. برای این کار تنها کافیست تا حفاظ را بصورت پرچ مخفی خرید. در این نوع طرح یک تسمه اضافه بروی تسمه‌های عمودی حفاظ آکاردئونی کار شده تا دزدان به راحتی نتوانند پرچ ها را از هم جدا کنند. و کمتر قابل دیدن است. شما میتوانید با صرف هزینه ای کم محیط کاری و یا خانه ی خود را امین کنید تا دیگر نگران ورود سارقین نباشید.

چگونگی و مراحل ساخت درب آکاردئونی:

در ساخت درب آکاردئونی از مواد مقاوم و مستحکمی مثل آهن که از کیفیت بالایی برخورداراند؛ استفاده می شود. این درب ها به شکل پروفیل ساخته شده که درون این پروفیل ‌ها به شکل افقی، عمودی و یا مورب با طرح ‌های مختلف پر می شوند. در بالای درب آکاردئونی یک ریل آهنی چرخ‌دار قرار داده می شود، تا بتوان این پروفیل را توسط آن نصب کرد. قفلی که در روی این درب نصب می گردد بصورت روکار و یا توکار است که قفل توکار نسبت به طرح قفل رو کار از امنیت بیشتری برخوردار است.

 

انواع درب آکاردئونی:

اگر چه عمده بازار در آکاردئونی مربوط به نوع آهنی آن است، اما انواع درب اکاردونی فقط به نوع آهنی آن محدود نمی‌شود. انواع درهای آکاردئونی شامل موارد زیر است

  • درب آکاردئونی آهنی
  • درب آکاردئونی ام دی اف
  • درب آکاردئونی پی وی سی

درهای اکاردئونی آهنی به دلیل مقاومت بالایی که دارند برای فضاهای خارجی عموما مورد استفاده قرار می‌گیرند. این درها در مقابل عوامل محیطی و هر نوع خراشیدگی و نیز رطوبت با توجه به نوع رنگشان (رنگ کوره‌ای) مقاومت لازم را دارند.

 

جمع بندی 

در انتهای این مطلب می توان گفت نظر به اینکه حریم خصوصی و محیط کار و زندگی ما همواره در معرض سرقت و تهاجم سارقین می باشد، بنابراین باید به دنبال تغبیری مناسب برای حفاطت محیط زندگی و کار خود باشید، می‌توانید با نصب درب های آکاردئونی و ضد سرقتی دیجیتال، امنیت محیط زندگی خود را تامین نمایید.

 

با توجه به مزایایی که گفته شد، به نظر می‌رسد بهترین راهکاری که برای افزایش امنیت خانه در مقابل ورود ناخواسته افراد دارید، به نحوی که کمترین هزینه و تخریب را در پی داشته باشد، سفارش و نصب حفاظ پنجره ساختمان و درب حفاظ آکاردئونی است. ضمن این که نصب این حفاظ‌ها در حداقل زمان ممکن صورت می‌گیرد.

تماس با ما:

با شماره‌ تلفن‌   09130362080 شرکت ایمن حفاظ تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، متخصصین ما در محل شما حاضر شوند. فرقی نمی‌کندکجا باشید همیشه یکی از جوشکارهای ما نزدیک شما است و پس از ابعاد برداری و مشاوره رایگان و نشان دادن نمونه جنس و پیشنهاد بهترین انتخاب درب محافظ مستحکم و ایمن برای شما می‌سازند و با حمل و نقل رایگان درب را برای شما می‌آورند و بدون هیچ خرابی نصب میکنند.

فقط کافیست عدد ۴ را به شماره همراه 09130362080 ارسال نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.