چگونه امنیت درب های ضد سرقت را افزایش دهیم؟

چگونه امنیت درب های ضد سرقت را افزایش دهیم؟ | پارت دوم

ایمنی و امنیت خانه یا محیط کاری شما مسئله ای الزامی میباشد. به ویژه در صورتی که وسایل و ابزار ارزشمند و با اهمیتی در آنجا داشته باشید. پس میبایست تضمین امنیت آن مکان را نیز در نظر داشته باشید. همانطور که میدانید درب ضد سرقت از ابزاری میباشد که قادر است از امنیت منزل و یا محل کار شما هنگام وارد شدن دزد و سارقین محافظت کند. درب ضد سرقت که با استفاده از قفل ، قالب و فرم متناسب ایمنی را برای مکان های منظور و دلخواه شما به ارمغان می آورد گونه و مدل های مدل های متفاوتی دارد و این مسئله ممکن است شما را در مواقع انتخاب و خریداری دچار تردید و سردرگمی کند. در این مقاله انواع مختلف این دربها به شما معرفی خواهیم کرد.

جنس درب ضد سرقت چه باشد تا امنیت بیشتری داشته باشد؟

در حال حاضر انواع مختلفی از درب آکاردئونی اصفهان در بازار موجود هستند که توسط برندهای مختلف تولید شده اند که طبیعتا در مواد اولیه بکار رفته در ساخت این درب ها تفاوت های عمده ای دیده می شود. باید بدانید امنیت دربهای ضد سرقت تا حد زیادی به جنس این درب ها بستگی دارد. به طوری که متریال های مختلفی جهت ساخت درب مورد استفاده قرار میگیرد. بدون شک فولاد و آلومینیوم بهترین جنس جهت افزایش امنیت درب ضد سرقت میباشد.

اما در بسیاری از موارد برای دربهای ضد سرقت ویلاها مشاهده می شود که از چوب و حتی فایبرگلاس جهت ساخت درب ضد سرقت استفاده میشود. این موارد اگرچه زیبایی در را دو چندان می‌کند اما طبیعتاً به اندازه آلومینیوم و فولاد امنیت نخواهد داشت. با این حال اگر شما نگران امنیت محل سکونت، فروشگاه دفتر کار خود هستید بهتر است از درب ضد سرقت فولادی استفاده کنید. زیرا این درب بیشترین دوام و مقاومت را در برابر فشار و صدمات داشته و استفاده از آن موجب می‌شود که امنیت مکان مورد نظر شما دو چندان شود.

چگونه امنیت درب های ضد سرقت را افزایش دهیم؟

چگونه امنیت درب های ضد سرقت را افزایش دهیم؟

ضخامت درب ضد سرقت امن

نکته دیگری که در امنیت درب ضد سرقت باید مد نظر قرار گیرد ضخامت این درب ها می باشد. توجه داشته باشید به طور کلی استفاده از ورقه های نازک و آلیاژهای ضعیف اگرچه می‌تواند قیمت این درب ها را کاهش دهد. در بعضی مواقع نیز منجر به زیبایی درب شود اما طبیعتا یکی از مهمترین راه های افزایش ایمنی درب ضد سرقت، ضخامت مناسب این درب ها می باشد. به طوری که ضخامت ورق های به کار رفته در درب ضد سرقت ایمن حفاظ بیش از یک میلیمتر می باشد که این امر نشان دهنده استحکام این نوع در است. البته باید بدانید که در حال حاضر شرکت‌های تولیدی این درها را در اندازه ها و سایز های سفارشی مشتریان نیز تولید می نمایند.

قفل درب ضد سرقت

امنیت درب ضد سرقت با توجه به نوع قفل آن نیز متفاوت می باشد. به طوری که باید بدانید قفل مناسب جزو عوامل بسیار مهم جهت ایجاد امنیت درب ضد سرقت میباشد با وجود اینکه قفل امنیت درب را بیشتر میکند اما باید قفلی که برای این درب انتخاب می شود از بهترین جنس باشد تا به راحتی شکسته نشود و سارق نتواند به مکان مورد نظر برسد.

اگر بر روی درب های ضد سرقت قفل معمولی نصب شود دیگر این درب خاصیت ضدسرقتی نداشته و سارق به راحتی می ‌تواند با باز کردن قفل وارد منزل شود. در خصوص ویژگی ‌های قفل ها در درب ضد سرقت ایمن باید بدانید که این قفل ها به صورت چند زبانه هستند که با هر بار گردش کلید زبانه های قفل در داخل چهارچوب وارد گردد. در اینجا طبیعتا هر چه تعداد این زبانه ها بیشتر باشد امنیت درب ضد سرقت بیشتر خواهد شد. با این حال مشاهده می‌شود که بهترین نوع قفل برای دربهای ضد سرقت قفل های دیجیتال می باشند.

چگونه امنیت درب های ضد سرقت را افزایش دهیم؟

چگونه امنیت درب های ضد سرقت را افزایش دهیم؟

امنیت درب ضد سرقت چینی

همانطور که می دانید در حال حاضر انواع درب های ضد سرقت، تولیدی کشورهای چین، ایران و ترکیه می باشد. که طبیعتا امنیت هر کدام از این درب ها متفاوت است. حال در خصوص امنیت درب های ضدسرقت چینی باید بدانید به طور کلی درب ضد سرقت چینی دارای لولای مخفی است. چارچوب آن قطر ۷ داشته که به صورت تخت می باشد. این درب ها از نظر وزن در دسته درب های ضد سرقت سبک قرار میگیرد از این رو قیمت پایینی دارد که این امر نیز باعث کاهش امنیت حدودی آن میشود. به طور کلی درب های ضد سرقت چینی در کیفیت های مختلفی تولید میشوند که البته با وجود سبکی و قیمت کم، امنیت آن نیز کمتر می باشد.

شایان ذکراست در حال حاضر دربهای ضدسرقت فلزی (چینی) با برندهای مختلفی درایران عرضه می شود که هرکدام مشخصات فنی مختلفی دارند. برای اینکه مصرف کنندگان عزیز بهترین تصمیم را در خرید داشته باشند لازم است به مواردی که کیفیت درب ضدسرقت چینی راتعریف می کند توجه داشته باشید.

امنیت درب ضد سرقت ترک

اما یکی دیگر از انواع دربهای ضد سرقت موجود در بازار ایران، درب ضد سرقت ترک است. به طور کلی باید بدانید کلیه دربهای ترک دارای ورق سراسری و شبکه فولادی و محفظه قفل می باشد. بدون شک درب ضد سرقت ترک یکی از با کیفیت ترین و ایمن ترین درب های موجود در بازار است. که با متریال اصلی تولید و این امر موجب می شود از قیمت بالاتری نیز برخوردار باشد. این درب ها دارای ساختار داخلی از ورق فولادی یکپارچه با پل های استحکام دهنده بوده و تمامی یراق آلات و قفل به کار رفته در آن نیز مارک دار است و دارای چند سال گارانتی خواهد بود. ضخامت مناسب این درب و همچنین وزن نسبت بالای آن نسبت به درب های ضد سرقت چینی نشان دهنده این است که امنیت ضد درب ضد سرقت ترک کاملاً مورد پسند مشتری می باشد.

امنیت درب ضد سرقت ایرانی

 دسته دیگر از دربهای ضد سرقت موجود در بازار کشور، درب ضد سرقت ایرانی میباشد. البته باید بدانید این محصول نیز از نظر بسیاری از متخصصین کیفیتی برابر با درب ضد سرقت ترک دارد. با این حال بسیار مقاوم میباشد و از قفل ها و یراق آلات مناسبی در آن استفاده میشود. متخصصین ایرانی با توجه به امنیت درب ضد سرقت سعی کردند بهترین نوع محصول را تولید کنند و روانه بازار کنند. که این امر موجب میشود نمونه ایرانی این محصول در حال حاضر با نمونه های خارجی و ترکی رقابت داشته باشد.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *