آمار تعداد دزدی و سرقت از منازل در سال 1401

آمار تعداد دزدی و سرقت از منازل در سال 1401

آمار سرقت منازل در چند ساله اخیر به اوج خود رسیده است؛ گسترش فقر، بیکاری و… سبب افزایش نرخ دزدی و بزهکاری در سر تا سر کشور ما شده و سالانه امنیت منازل و مراکز عمومی و تجاری را به خطر می اندازد. در سال های اخیر سن بزهکاران و سارقان نیز کاهش یافته است. علاوه بر سرقت از دریچه های فاضلاب و سرقت اموال عمومی، تعداد سرقت منازل نیز هر روز بیشتر و بیشتر می شود. به همین خاطر استفاده از برخی لوازم ایمنی در منازل، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

انواع درب آکاردئونی اصفهان و حفاظ ها در این زمینه بسیار تاثیر گذار هستند و آمار سرقت منازل را به شدت کاهش می دهند. این لوازم ایمنی از نفوذ سارقان در محیط جلوگیری به عمل می آورند. هر چه بازداشت ها در این زمینه بیشتر می شود، تعداد سرقت منازل کاهش نمی یابد. این مسئله تنها با استفاده از لوازم ایمنی و افزایش امنیت محیط کنترل خواهد شد. در نظر داشته باشید که هر جامعه پیش از مواجهه با بحران های اجتماعی، از جمله سرقت، با بحران های اقتصادی شدید دست و پنچه نرم می کند. به همین خاطر برای جلوگیری کامل از دزدی و سرقت، ابتدا باید این بحران ها حل و فصل شوند.

مشکلات فقر و افزایش انحرافات اخلاقی

آمار سرقت منازل به دلایل مختلفی افزایش می یابد. یکی از این موارد، فقر و بیکاری در کشور است که عده بسیاری را به سوی بزه سوق می دهد. فقر ریشه بسیاری از ناهنجاری های اخلاقی انسان ها است. عدم تمکن مالی افراد و فراهم نشدن نیازهای اولیه زندگی آن ها، خسارات جانی و مالی بسیاری برای هر جامعه پدید می آورد. این انحرافات از توسعه انسانی جلوگیری می کنند.

از آن جا که ابزار آلات و لوازم مورد استفاده توسط سارقان، هر روز مدرن تر می شوند، برای مقابله با تعداد سرقت منازل در کشور ما، باید از لوازم و تجهیزات ایمنی پیشرفته تری نیز استفاده شود. با افزایش ابزار و تجهیزات سارقان، کنترل آن ها در سطح شهرهای مختلف کمی دشوارتر می شود. به این ترتیب استفاده از انواع حفاظ ها و درب های ضد سرقت ضرورت بیشتری پیدا کرده است.

خانواده های نابسامان و گرایش به بزه

آمار سرقت منازل و اماکن عمومی، در خانواده هایی که وضعیت نابسامانی دارند، هر روز بیشتر می شود. تجمل گرایی افراطی در برخی از خانواده ها نیز زمینه ساز گرایش افراد به بزه شده است و همواره سلامت جامعه را به خطر می اندازد. به همین خاطر افراد برای رسیدن به اهداف تجمل گرایانه خود، به بزه و سرقت روی می آورند. در صورتی که افراد از نظر روحی و روانی در محیط خانواده ارضا نشوند، احتمال بزهکاری در آن ها بالاتر می رود و این امر نیاز به حضور روانشناسان خانواده را نیز تشدید می کند. برای جلوگیری از این عوامل گرایش به بزه، باید محبت در کانون خانواده برقرار شود و نیازهای عاطفی افراد پاسخ داده شوند.

آمار تعداد دزدی و سرقت از منازل در سال 1401

آمار تعداد دزدی و سرقت از منازل در سال 1401

افزایش نرخ بیکاری و گرایش به بزه

آمار سرقت منازل به دلیل افزایش بیکاری افراد در جامعه هر روز روند صعودی را طی می کند. این مسئله نیاز به اشتغال زایی در کشور را تشدید می کند. رشد سریع قیمت ها و مشکلات معاش در جامعه در کنار مشکلات بیکاری، گرایش به بزه را در رده های سنی کودک، نوجوان و جوان تشدید می کند.  در سال هایی که نرخ بیکاری رو به رو رشد بوده، نرخ سرقت نیز افزایش داشته است و این دو کمیت، ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. یکی از دلایلی افزایش بزه، مایوس شدن افراد از یافتن شغل می باشد.

تعداد سرقت منازل نیاز به استفاده از انواع درب آکاردئونی اصفهان، درب های ضد سرقت، دوربین های مداربسته و… را افزایش می دهد. با وجود این تجهیزات سارقان از قصد و نیت بزهکارانه خود، منصرف شده و به این ترتیب تعداد سرقت منازل کنترل خواهد شد.

چه زمانی منزل ما هدف سارقان قرار می گیرد؟

آمار سرقت منازل از برخی از محله ها بیشتر است؛ حال ممکن است این محله ها، مربوط به خانواده های مرفه باشند و یا خانه هایی که ضریب ایمنی در آن ها پایین است. در زیر به طور کلی برخی از دلایل تعداد سرقت منازل را در برخی محله ها بر می شماریم:

  1. اگر که راه های ورودی ساختمان نا امن باشند؛
  2. در صورتی که منزل شما به مدت چند روز خالی باشد؛
  3. عدم تعویض قفل درب ها پس از ورود به منزل جدید؛
  4. حضور افراد نا مطمئن در محیط ساختمان؛
  5. عدم استفاده از سیستم های امنیتی مانند درب آکاردئونی اصفهان؛
  6. عدم استفاده از حفاظ در اطراف ساختمان؛
  7. وجود اموال با ارزش در منزل که دیگران نیز از آن ها مطلع شوند؛

این مسائل نقاط ضعف ساختمان و محیط منزل شما محسوب می شوند و جلوگیری از بروز این ریسک ها بی شک سبب کاهش آمار سرقت منازل در ساختمان شما خواهد شد.

روش های افزایش ایمنی محیط منزل

تعداد سرقت منازل نیاز به راهکارهایی برای جلوگیری از این مسئله مشکل ساز را افزایش داده است. برخی از مهمترین راهکارها را در این گزارش مورد بررسی قرار می دهیم تا در راستای کاهش آمار سرقت منازل گامی موثر برداشته باشیم:

آمار تعداد دزدی و سرقت از منازل در سال 1401

آمار تعداد دزدی و سرقت از منازل در سال 1401

    1.  افزایش ایمنی قفل درب منازل

قسمت ورودی هر خانه، مهمترین بخش در زمینه ایمنی آن محسوب می شود. افزایش ایمنی این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل این روزها قفل ها و کلیدهای آهنی، برای ایمنی منزل کارایی ندارند. سارقان روش های بسیاری برای باز کردن این قفل ها بلدند و در کسری از ثانیه این گونه قفل ها را باز خواهند کرد. قفل های دیجیتالی در این زمینه بهترین راهکار برای حفظ ایمنی محیط محسوب می شوند. باز کردن این قفل ها کار ساده ای نیست و دزدان حرفه ای هم قادر به باز کردن آن ها نخواهند بود.

این قفل ها بر روی انواع حفاظ آکاردئونی نیز قابل استفاده می باشند. به علاوه کمتر سارقی، ریسک ورود به چنین خانه ای را می پذیرد! به همین خاطر با استفاده از این لوازم، به شدت تعداد سرقت منازل کاهش می یابد.

    2.  جلوگیری از وسوسه سارقان

وجود وسایل ارزشمند در محیط ساختمان، توجه هر فردی را به خانه شما جلب می کند. به همین خاطر در این زمینه، از نمایش لوازم قیمتی خود جلوگیری کرده و آن ها را از معرض دید خارج کنید. انواع دوچرخه، ماشین های چمن زن، اسکیت های گران قیمت، اسکوتر و… از جمله لوازم قیمتی هستند که اغلب در مشاعات ساختمان های مختلف قرار می گیرند و منجر به افزایش آمار سرقت منازل می شوند.

    3.  نصب دوربین های مداربسته برای جلوگیری از سرقت

تعداد سرقت منازل با استفاده از این تجهیزات ایمنی نیز قابل کنترل خواهد بود. وجود این وسایل از سرقت از منزل شما پیشگیری می کند. این لوازم برای به دام انداختن دزدان مورد استفاده قرار می گیرند و ایمنی آن ها را در محیط به خطر می اندازند.

    4.  استفاده از حفاظ های آکاردئونی

آمار سرقت منازل با استفاده از حفاظ هایی که به سادگی باز نشده و جا به جایی و تکان دادن آن ها توسط سارقان دشوار است، به شدت کاهش می یابد. این حفاظ ها در مدل های دو لوزی، سه لوزی و… ارائه می شوند و با افزایش تعداد لوزی های آن ها، ضریب ایمنی شان نیز بیشتر خواهد شد.

جمع بندی

تعداد سرقت منازل در دنیای امروز مشکلات متعددی پیرامون ایمنی جانی و مالی برای افراد ایجاد کرده است و این مسئله بسیاری مردم را به سوی استفاده از لوازم ایمنی یاد شده سوق می دهد. به همین خاطر تولید این لوازم ایمنی و طراحی تجهیزات مدرن در مجموعه ایمن حفاظ تر از اهمیت بالایی برخوردار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.