افزایش آمار دزدی در ایران از اماکن عمومی و خصوصی

افزایش آمار دزدی در ایران از اماکن عمومی و خصوصی

براساس گزارشات آمار رسمی از مرکز سوابق آماری میزان سرقت در کشور ایران در سالهای 98 به اوج خود در دهه 90 رسید. یکی از مهمترین عوامل مهم در افزایش نرخ دزدی و سرقت در ایران عوامل اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری گزارش شده است که باعث شده تا نرخ جرائم به شدت رشد کرده و با افزایش آمار دزدی در مکان های عمومی و خصوص در ایران مواجه شویم. با این مقاله از ایمن حفاظ همراه باشید.

گزارشات سرقت از منازل:

با توجه به اینکه افزایش آمار دزدی در ایران؛ پدیده‌ای بی‌سابقه تا کنون میباشد. باید به این نکته اشاره کرد که گزارش اطلاعات آماری در این خصوص به این مسئله مهم اشاره دارد. که تعداد سارقان و مجرمین بار اولی با سارقان سابقه دار به میزان برابری میکند. که این خبر در تاریخ 31 تیر ماه سال 1399 از طرف رئیس پلیس آگاهی تهران گزارش و اعلام گردیده است. به طور دقیق تر در سه ماه آخر سال 1399 50 درصد از بازداشتیان در زمینه سرقت برای بار اول مرتکب چنین جرائمی شده اند و به گزارش نهادهای دولتی نبودن شرایط اقتصادی به شدت بر میزان جرم و جنایات موثر است و خلاف این کاملا استدالی بیهوده و غلط می باشد.

خوشبختانه براساس این گزارشات سرقت از منازل به میران 14 درصد کاهش داشته که این امر با نظارت از طریق دوربین مداربسته و سیستم های نظارتی بصورت صحیح در حال کنترل می باشد ولی سرقت های خرد عملکرید خلاف این را داشته و گزارشات آماری حاکی از آن است که این دسته از سرقت ها در مکان های عمومی به میزان موثری افزایش داشته است. از همین رو ضرورت نیاز به تجهیزات نظارتی و دوربین های مداربسته در معابر و مکان های عمومی می تواند بسیار بحث برانگیز باشد تا با این تجهیزات بر میزان رخداد این جرائم کنترل ویژه ای داشت. هرچند که سرقت و دزدی در جوامع پدیده ای جدید و نو نیست ولی پژوهشگران بر این معتقد هستند که بالا رفتن آمار سرقت ها در ایران در این سالهای اخیر بی سابقه بوده که این را می توان به عنوان نقطه ای عطفی برای بحران های اجتماعی در کشور دانست.

«جامعه ایران قبل از بحران اجتماعی، بحران اقتصادی را پشت‌سر گذاشته است.»

افزایش آمار دزدی در ایران

افزایش آمار دزدی در ایران

آمار شناسایی مجرمان و سارقین در ایران چقدر است؟

خوشبختانه براساس آخرین گزارشانت عنوانی از مرکز آمار، موفقیت نیروی انتظامی و دستگاه های قضایی برای دستگیری سارقان که به میزان 58 درصد است. البته این آمار دستگیری مربوط به سالهای قبل از 95 می باشد که می تواند آمار چشمیگیری در این خصوص باشد. چرا که نیمی از مجرمین با احتمال بالایی نسبت به دستگیری توسط اورگانهای نظامی مواجه هستند. که همین امر بر روی میزان جرائم و سرقتها می تواند تاثیر گذار باشد. با توجه به کاهش نرخ سرقتها درسال 95 می توان این سال را به عنوان نا امن ترین سال برای مجرمان نامید. و همچنین امن ترین سال برای شهروندان در کشور ایران دانست.

آمارهای جدید در خصوص میزان دستگیری مجرمان در سالهای اخیر دهه 90 حاکی از آن است که میزان دستگیری مجرمین و سارقان تا میزان 48 درصد کاهش داشته. به این معنی است که سارقان عملکرد موفق تری نسبت به سالهای قبل از آن در خصوص دستگیری و یا شناسایی توسط نیروی انتظامی داشته اند. البته که این امری طبیعی است چرا که سارقان به مرور زمان روش ها و راه های جدیدی را در خصوص سرقت های خود پیدا خواهند که تا اندازه ای شناسایی آن می تواند زمان بر و پیچیده تر از قبل باشد.

سرقت های با برنامه ریزی:

سرقت های با برنامه ریزی اکنون جایگزین سرقت های نا منظم میباشند به طوری که سارقین بمنظور موفقیت بیشتر لازم از تا سوژه های خود را بیشتر تحت نظارت قرار دهند تا آثای از جرم و یا راه های گریز خود را مسدود نکنند. نیروی انتظامی پس از شناسایی روش های جدید مجرمین بمنظور سرقت و یا کلاهبرداری های مشابه پس از شناسایی آن جرم ، اخبار آن را بصورت عمومی اطلاع رسانی خواهد کرد تا شهروندان نسبت به روش های جدید آگاهی جدیدی پیدا کنند و هوشیاری نسبی نسبت به این مسائل داشته باشند از طرفی با این آگاهی، در خصوص شناسایی و دستگیری سارقین در پرونده های مشابه می توانند موفق تر عمل کنند.

امنیت منازل با استفاده از درب های آکاردئونی:

برای دزدان و سارقان اهمیتی ندارد که دربهای ورودی ساختمان ها مغازه ها و… از جنس فولاد غیرقابل برش باشد یا چوب معمولی و ساده! آنها برای باز کردن دربهای ورودی فقط از طریق توپی آن قادر هستند تا به هر قفلی نفوذ کنند و آن را باز کنند.

همچنین آنها از روشهایی مانند توپی زنی، دیلم زنی، شاه کلید یا حتی هک قفل‌های نصبی روی انواع درب ها با قفلهای کیبوردی استفاده میکنند. که باعث میشود بتوانند به سادگی در کمترین زمان قفل آن در را باز کرده و به ساختمان نفوذ کنند. بطور دقیق تر اگر به جای 13 زبانه 300 زبانه هم بر روی دربها باشد باز هم سارقین با تخریب و نفوذ به توپی قفل به سادگی می توانند قفل درب را از کار بیاندازند. و در نتیجه به داخل منزل نفوذ کنند.

پیشنهاد ما با توجه به افزایش آمار دزدی در ایران استفاده از حفاظ درب آکاردئونی ضد سرقت به صورت سه لایه پرچ مخفی می باشد که بر روی درب‌های ضد سرقت به سادگی نصب می شود این روش باعث می شود تا از هیچ طریقی امکان باز شدن درب از روشهای توپی زنی، دیلم زنی، استفاده از شاه کلید یا هک کردن وجود نداشته باشد .

خرید درب آکاردئونی اصفهان

خرید درب آکاردئونی اصفهان

چند توصیه قبل از خرید حفاظ آکاردئونی ضد سرقت:

در ادامه به 5 مورد از توصیه های ضروری که می بایست برای خرید درب آکاردئونی اصفهان ضد سرقت در نظر گرفته شود خواهیم پرداخت.

  1.  به منظور خرید حفاظهای آکاردئونی حتما توجه داشته باشید که کمتر ازسه گل (سه لوزی) نباشد. البته درب پنج لوزی بهترین نوع به عنوان استاندار این کار است. از طرفی باعث حفظ امنیت و جلوگیری از ورود سارقین می شود. با توجه به وزن آن، مانع از این می شود که به آسانی درب باز و بسته شود.
  2. استفاده از یک قفل محکم و ایمن همیشه موثر می باشد بنابراین حتما یک قفل محکم ایمن نصب کنید.
  3. دقت کنید که قسمت ریلی آن روان باشد تا برای استفاده خودتان قادر باشید که به سهولت از آن استفاده کنید.
  4.  پرچ های محکم و مرغوب بمنظور استحکام درب بسیار ضروری می باشد.
  5. بهتر است که پروفیل های آن از جنس آهن ضایعاتی نباشد و از جنس های مرغوبتر استفاده شود.

در آخر بهتر است قبل از هرچیزی نسبت به سرقت ها عملکرد پیش گیرانه ای داشته باشید. تا حدالامکان جلوی نفوذ سارقین را به منزل یا محل کار خود بگیرید. قطعا آنان برای سرقت به دنبال راه های آسانتر خواهند بود. بنابراین استفاده از سیستمهای نظارتی و استفاده از درب های ضد سرقت بهترین گزینه است. نه لزوما دربهای پیچیده، می تواند در این امر به شما کمک شایانی کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *