درب آکاردئونی اصفهان چگونه ساخته میشود؟

درب آکاردئونی اصفهان چگونه ساخته میشود؟

سرقت کردن مکرر از منازل، افزایش فقر، کاهش کیفیت مصالح ساختمانی و ایمنی آن ها و…. همه و همه سبب افزایش مصارف درب های آکاردئونی شده اند که ایمنی محیط را فراهم می کنند. مراحل ساخت درب آکاردئونی در میزان کیفیت این محصولات تاثیر گذار می باشد. برای ساخته شدن درب آکاردئونی اصفهان تجهیزات و ابزار آلات به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با چگونگی ساخت درب آکاردئونی، اطلاعات شما را در رابطه با این درب های ایمنی تکمیل می کند. این محصولات برای پارکینگ ها، مغازه ها، پاساژها و… کارایی دارند. این محصولات را گاها به نام حفاظ آکاردئونی نیز می شناسند. شاکله اصلی این محصولات، تسمه های فلزی به کار رفته در آن ها هستند. این تسمه ها در ابعاد کوچک و بزرگی تولید می شوند و در مراحل ساخت درب آکاردئونی، مورد استفاده قرار می گیرند. سپس تسمه ها با استفاده از پین های فلزی به هم متصل می شوند و در قاب بندی فلزی جای می گیرند. این درب ها به صورت عرضی در محیط حرکت کرده و به همین خاطر فضای کمی در محیط اشغال می کنند. استفاده از این درب ها مزایای بی شماری دارد.

درب آکاردئونی چیست؟

روش ساخت درب آکاردئونی اصفهان از موارد مهم مورد بحث در این مقاله محسوب می شود. اما آشنایی کلی با این درب ها اهمیت بسیاری دارد. این اقلام به صورت یک سازه باز و بسته شو آماده و تولید می شوند. ساخت و تولید آن ها با الهام از ساز موسیقی آکاردئون انجام شده است. این درب ها را در گذشته به نام درب های کرکره ای می شناختند و امروزه به نام درب آکاردئونی شناخته می شوند. روش استفاده از این درب ها بسیار ساده است. تنها کافی است، آن ها را به راحتی به چپ و راست بکشانید و باز و بسته کنید. ساختار شبکه ای این درب ها، سبب سهولت در استفاده از این اقلام می شود. در هنگام باز و بسته شدن درب، حفاظ ها روی ضلع عمودی چهار چوب جمع می شوند. در برخی از این درب ها از قفل های الکترونیکی نیز استفاده می کنند.

مراحل ساخت درب آکاردئونی ورودی ساختمان

در روش تولیدکننده درب آکاردئونی اصفهان از جدیدترین متدهای دنیای صنعت و آخرین تکنولوژی های موجود استفاده می شود. در وهله اول، ابعاد چهار چوب درب ورودی ساختمان اهمیت دارد. این ابعاد به کارخانه های تولیدی ارائه می شوند و بر این اساس درب مورد نظر ساخته خواهد شد. در میان مراحل ساخت درب آکاردئونی، رنگ آمیزی این سازه ها از اهمیت زیادی برخوردار است که برای افزایش کیفیت آن ها انجام خواهد شد. رنگ زمینه این سازه ها با استفاده از روش های رنگ آمیزی کوره ای اعمال می شود. در مرحله بعدی رنگ این سازه ها بر اساس رنگ دلخواه مشتریان تنظیم خواهد شد. در نهایت یک لایه روکش پلی استر نیز بر سطح این سازه ها اعمال می شود که ماندگاری رنگ را بر سطوح فلزی آکاردئونی افزایش می دهد. پس از ساخت سازه ها، آن ها را بر چهار چوب مورد نظر نصب می کنند.

تعمیرات درب های آکاردئونی

در ساخت این حفاظ ها از پروفیل های آهنی استفاده می کنند. استفاده از پروفیل های بازیافتی و کهنه در ساخت این درب ها توصیه نمی شود. برخی از سازنده ها برای کاهش هزینه های جاری از پروفیل های ضعیف در ساخت این اقلام استفاده می کنند و به همین خاطر، این درب ها در طولانی مدت، دچار آسیب می شوند و مشکلات متعددی در آن ها پدید می آید. پروفیل های ضعیف و تو خالی پس از مدتی تغییر شکل می دهند و سازه را از حالت استاندارد خارج می کنند.

یراق آلات این درب ها نیز در طولانی مدت نیاز به تعمیرات دارند. در راستای تعمیرات این سازه ها، باید یراق آلات مورد استفاده در آن ها نیز تعویض و تعمیر شوند. دستگیره ها، لولاها، قفل ها و ریل مورد استفاده در این سازه ها از مهمترین بخش های به کار رفته در آن ها محسوب می شوند. پروفیل های فلزی مورد استفاده در ریل هر چند وقت یک بار دچار استهلاک می شوند و نیاز به تعویض و یا مرمت دارند. برای این که ریل های درب به خوبی حرکت کنند، باید غلتک مورد استفاده در این درب ها نیز کیفیت مطلوبی داشته باشد. در این زمینه از غلتک های قوی برای تحمل وزن درب فلزی استفاده می کنند. هزینه تعمیرات این سازه ها بر اساس یراق آلات تعویض شده و قیمت امروز آن ها در بازارهای فروش تعیین خواهد شد.

"<yoastmark

قیمت ساخت درب های آکاردئونی

قیمت این سازه ها به اندازه متر مربع درب بستگی دارد. هر چه ابعاد درب کوچکتر باشد، آهن کمتری برای ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد و به این ترتیب هزینه کار نیز کاهش می یابد. ارتفاع درب آکاردئونی نیز در هزینه نهایی کار تاثیر گذار می باشد. در برآورد قیمت این سازه ها پس از مراحل ساخت درب آکاردئونی، ارتفاع آن ها نیز مورد توجه قرار می گیرد. هر یک از این درب ها را در مدل های متنوعی میسازند.

قیمت این سازه ها بر اساس طرح و شکل هر یک تعیین خواهد شد. هر چه طراحی این اقلام ساده تر باشد، وزن آن ها سبک تر است و آهن کمتری در مراحل ساخت به کار می رود. عامل دیگر تعیین قیمت این محصولات، تعداد تسمه های مصرفی در حفاظ های آکاردئونی است. با افزایش و کاهش فاصله تیغه های درب، تعداد تسمه ها نیز کاهش یا افزایش می یابد.

مزایای مهم استفاده از درب های آکاردئونی

روش ساخت درب آکاردئونی، در میزان کیفیت این سازه ها تاثیر گذار است. کیفیت بالای این اقلام و ماندگاری آن ها در طولانی مدت توجه بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. کم جا بودن این سازه ها یکی از مزایای مهم استفاده از آن ها محسوب می شود که توجه بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. درب های معمولی برای باز و بست نیاز به فضای بیشتری دارند؛ اما درب های آکاردئونی به صوره کشویی و جمع شونده باز و بست می شوند. از این رو استفاده از آن ها در محیط های کوچک آپارتمانی بسیار توصیه می شود. در راهروهای باریک آپارتمانی، با استفاده از یک حفاظ آکاردئونی، امنیت محیط تامین می شود. هزینه جوشکاری این سازه ها نیز بسیار کمتر از محصولات مشابه است.

میزان امنیت بالای این درب ها نیز از مزایای استفاده از آن ها محسوب می شود. به طور کلی سرقت در آپارتمان هایی که مجهز به درب های آکاردئونی هستند، بسیار محدود انجام می گیرد. درب های معمولی در دوازده دقیقه یا کمتر، با استفاده از پیچ گوشتی باز می شوند و ایمنی ناچیزی دارند. اما تنها وسیله ای که برای باز و بست درب های آکاردئونی به کار می رود، فرز سنگی است که اصولا روش کار دشواری دارد. به همین خاطر این درب ها کمتر مورد دستبرد قرار می گیرند. استحکام بالای درب های آکاردئونی و پایداری آن ها در برابر شرایط جوی نا مطلوب مانند برف و باران، تابش شدید خورشید و… حفظ می شود. این سازه ها را در مدل های شیک و زیبایی میسازند و در نمای بیرونی ساختمان تاثیر مطلوبی دارد. امکان تعویض رنگ این سازه ها نیز وجود دارد.

آشنایی با انواع درب های آکاردئونی

روش ساخت درب آکاردئونی اصفهان، تعیین کننده نوع و مدل این درب ها است. این درب ها برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و بر این اساس نیز دسته بندی می شوند. برخی از مدل های پر کاربرد این محصولات را در زیر مشاهده می کنید:

  • درب های آکاردئونی پنجره ای: از این سازه ها در جلوی پنجره ها، کارگاه ها و مغازه ها و… استفاده می شود.
  • درب های آکاردئونی منزل: این مدل درب ها ساختار ساده ای دارند و به سهولت جوشکاری می شوند و برای نصب در جلوی درب منازل مورد استفاده قرار می گیرند.
  • درب های آکاردئونی مغازه: این سازه ها برای محافظت از مغازه ها و محیط های عمومی به کار می روند و از استحکام بالایی برخوردار می باشند.

تعیین مدل درب ها با توجه به مراحل ساخت

روش ساخت درب آکاردئونی نیز سبب ایجاد مدل های متنوعی از این سازه ها می شود. در زیر دسته بندی های این درب ها را مشاهده می کنید:

  • برخی از این درب ها به صورت ساده طراحی و تولید می شوند. تسمه های مصرفی در هر یک از این درب ها را با ابعاد 5 در 20 سانتی متر میسازند.
  • برخی از این درب ها به صورت دو جداره تولید و در ساخت آن ها تسمه های ایستاده به کار می رود. این تسمه ها در داخل کلاف درب های آکاردئونی جای می گیرند. برای اتصال آن ها از فرایند جوشکاری استفاده می شود.
  • درب های آکاردئونی دوبل نیز یکی از مدل های مشهور این سازه های ایمنی هستند. در مراحل ساخت درب آکاردئونی از میخ های پرچ استفاده می کنند. این میخ ها با استفاده از یک لایه تسمه اضافی در قسمت پرچ درب مورد استفاده قرار می گیرند. در این درب ها هیچ راه نفوذی برای ورود سارقین وجود ندارد.
  • مدل بعدی درب های آکاردئونی، سبک ایتالیایی این سازه ها است. در مراحل ساخت درب آکاردئونی ایتالیایی از تعدادی تسمه مورب استفاده می کنند. این تسمه ها درون کلاف مخصوص درب مورد استفاده قرار می گیرند.
  • درب های آکاردئونی پیچی نیز در این میان جای می گیرند. استقامت این درب ها از قسمت وسط حفاظ ارتقا پیدا می کند.

علاوه بر دسته بندی های مذکور، این حفاظ ها با استفاده از متریال مختلفی نیز در ایمن حفاظ تولید خواهند شد. در ساخت آن ها از متریالی مانند ام دی اف، پی وی سی و… استفاده می کنند که مدل های خاصی از این سازه ها را به وجود می آورند. این سازه ها بر اساس شکل طراحی در انواع 3 گل، 4 گل، 5 گل و… نیز تولید می شوند. گل موجود بر این درب ها، از دو ردیف لوزی افقی و عمودی ممتد تشکیل می شود.

"<yoastmark

نحوه اجرای درب های آکاردئونی

پس از طی مراحل ساخته شدن درب آکاردئونی، مراحل اجرای آن ها در محل های مربوطه انجام می گیرند. برای نصب آن ها در قسمت های مختلف محیط ساختمان، ابتدا سوراخ هایی با استفاده از دستگاه ماتریس در این اقلام ایجاد می شوند. حفاظ این درب ها با استفاده از بلبرینگ مورد استفاده در آن ها قابل جا به جایی است. ساختار این درب ها به صورت شبکه ای است. در چگونه ساخته شدن درب آکاردئونی اصفهان، استفاده از ریموت نیز در این درب ها میسر می باشد. در نهایت طراحی این سازه ها بر اساس نحوه دکوراسیون و چیدمان محیط ساختمان تعیین می شود. درب های آکاردئونی سه ردیفه با تسمه های عمودی خم دار، سه ردیفه لوزی، پنج لوزی دو جداره، مدل های ایتالیایی، پیچی و سلطنتی از محبوب ترین انواع این سازه های ایمنی در دنیای صنعت می باشند.

آشنایی با درب آکاردئونی برقی

در کنار مدل های معمولی و ساده درب آکاردئونی، مدل های برقی آن ها نیز تولید و ارائه می شوند. برای سهولت در امر باز و بست این درب ها از ریل های آهنی چرخ دار در زیر آن ها استفاده می کنند. این سازه ها به صورت یک لنگه و دو لنگه نیز قابل تولید می باشند. درب های پارکینگی بزرگ نیز مجهز به سیستم برقی و الکترونیکی خواهند شد. با استفاده از جریان برق در این سازه ها، باز و بست درب ها با استفاده از نیروی برق انجام می گیرد. ظاهر زیبای این درب ها نیز از مهمترین مزایای استفاده از آن ها محسوب می شود.

جمع بندی

مراحل ساخت درب آکاردئونی اصفهان و روش های تولید آن، از موارد مهم در عرصه های صنعتی محسوب می شوند که در این جا مختصری از آن ها را شرح دادیم؛ استفاده از این درب ها در دنیای امروز یک نیاز ضروری محسوب می شود. با وجود این سازه ها در محیط ساختمان، از ورود افراد بیگانه به ساختمان شما جلوگیری خواهد شد. در عرصه های صنعتی با توجه به هزینه های به صرفه این درب ها استفاده از آن ها افزایش می یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.