رنگ کوره ای در درب آکاردئونی

رنگ کوره ای در درب آکاردئونی

در مورد رنگ هایی که برای درب آکاردئونی استفاده می شوند اطلاعی دارید؟ برای این درب ها از چه رنگی باید استفاده کرد؟ با ما همراه شوید. ما در این مطلب به بررسی انواع رنگ های کوره ای و مزایای رنگ کوره ای در درب آکاردئونی خواهیم پرداخت. به طور کلی رنگ های الکترواستاتیک نوعی از رنگ های صنعتی به شمار می روند، که خود در دو نوع پودری و مایع تولید می شوند. می توان از این رنگ ها در سطوح مختلفی استفاده کرد. که یکی از این سطوح، سطوح فلزی درب های حفاظ آکاردئونی است. لازم است به این نکته اشاره کنیم که رنگ های پودری نسبت به رنگ های مایع، از بهترین نوع رنگ های صنعتی به شمار می روند و به دلیل آسیب های محدودی که برای محیط زیست دارند، در سطح جهان به محبوبیت زیادی دست یافته اند.

به دلیل همین مسئله و البته رنگ کوره ای در درب آکاردئونی، از این نوع رنگ در صنایع فلزی و کارخانه های تولیدکننده درب آکاردئونی اصفهان بیشتر از رنگ های دیگر استفاده می شود. می توان از این رنگ برای رنگ آمیزی مبلمان فلزی، تخت های بیمارستان، درب های ساختمانی، لوازم خانگی، بدنه خودرو و موارد دیگر هم استفاده کرد. اما بیشترین کاربرد آن استفاده در درب های آکاردئونی است.

رنگ کوره ای چیست و به چند دسته تقسیم می شود؟

رنگ کوره ای، به دو دسته ی مایع و پودری دسته بندی می شود:

رنگ کوره ای مایع

رنگ به حالت مایع بوده و به صورت کمپرس شده و یا پیستوله بر روی سطح مورد نظر پاشیده خواهد شد و در آخر به وسیله حرارت کوره پخته می شود. هر رنگ پایه دما و زمان خاصی برای پخته شدن دارد تا نتیجه مطلوب از آن حاصل شود. به طور کلی رنگ هایی با پایه روشن، دمای پایین و زمان بیشتری برای پخته شدن لازم دارند و رنگ هایی با پایه ی تیره دمای بالا و زمان کمتری را برای حرارت دیدن و آماده شدن لازم دارند. باید خاطر نشان کنیم تنها زمانی میتوان بهترین نتیجه را از رنگ کوره گرفت که با نظر و توصیه تولید کننده رنگ، دما و زمان را اعمال کنیم.

رنگ کوره ای در درب آکاردئونی

رنگ کوره ای در درب آکاردئونی

رنگ کوره ای پودری

رنگِ کوره ای، پودری به صورت پودری با پوششی مناسب ساخته می‌شود و در دمای مشخص و با استفاده از ابزارهای خاص، بعد از اینکه رنگ به سطح درب آکاردئونی و یا وسیله مورد نظر پاشیده شد، حرارت داده خواهد شد، تا رنگ کوره ای با مقاومت و انسجام خوبی شکل بگیرد. دما و زمان در رنگ کوره ای پودری متفاوت می باشد و تقریبا زمان در آنها بین ۱۰ تا ۱۸ دقیقه و دما بین ۱۸۵ تا ۲۳۰ درجه سانتیگراد متغیر است. برای رنگ‌های روشن برای اینکه از زردی رنگ ممانعت شود، دمای کوره را پایین آورده و زمان را افزایش می‌دهند. در رنگ‌های تیره نیز، از دمای و حرارت بالا و زمان پایین استفاده می‌کنند. رنگِ کوره ای پودری بهترین گزینه برای رنگ آمیزی در صنایع فلزی به شمار می رود.

رنگ کوره ای الکترواستاتیک درب آکاردئونی

رنگ کوره ای الکترواستاتیک نوعی پوشش صنعتی می باشد که پس از پاشش بر سطح قطعه داخل کوره رفته و حرارت سخت و یکپارچه تا دمای ۲۵۰ درجه انجام میشود و قطعه ی رنگ شده بسیار سخت و یکپارچه رنگ آمیزی میشود. جهت پوشش قطعات معمولا رنگ تک لایه در این عملیات استفاده می شود که در صنایع اتومبیل سازی، صنایع فلزی، لوازم خانگی نیز از آن استفاده میشود. هر فرمول رنگ، دما و زمان مخصوص به خود را برای سخت شدن دارد؛ که معمولا بر روی محصول مقدار درجه ی گرما به سانتی گراد و زمان به دقیقه درج شده که ۱۵۰ تا ۲۵۰ درجه و از ۱۱ تا ۱۷ دقیقه برای رنگ کوره ای الکترواستاتیک و اپوکسی تحت حرارت قرار می گیرند. رنگ کوره ای با اپوکسی که در انواع درب اکاردئونی، نرده روی دیوار، حفاظ پنجره، حفاظ درب توسط  شرکت ایمن حفاظ استفاده می شود بسیار مقاوم می باشند.

مزایای رنگ کوره ای الکترواستاتیک

  • رنگ کوره ای الکترواستاتیک قابلیت تمیزکاری آسان و راحتی دارند.
  • رنگ های کوره ای در مقابل نفوذ گرد و غبار و لکه های ناشی از روغن و چربی مقاومت بالایی دارد و چنانچه سطوح فلزی رنگ شده، آلوده شوند، به راحتی با یک پارچه مرطوب تمیز می شود.
  • وسایل رنگ شده با رنگِ کوره ای سطوح یکنواخت و غیر متخلخل دارند و این ویژگی باعث می شود که سرعت در برابر نفوذ باکتری و ویروس ها و موجودات ذره بینی مقاوم باشد.
  • نتیجه رنگ آمیزی با رنگ کوره ای الکترواستاتیک، ظرافت بالا، زمان کوتاه برای خشک شدن و ایجاد یک سطح صاف و بی عیب و نقص خواهد بود.
رنگ کوره ای در درب آکاردئونی

رنگ کوره ای در درب آکاردئونی

بررسی مزایای رنگ در درب آکاردئونی

به طور کلی مزایای بسیاری می توانیم برای رنگ های الکترواستاتیک بیان کنیم. اما از این میان باید به مهمترین مزیت استفاده از این رنگ ها که همان کیفیت فوق العاده بالای آنها برای رنگ آمیزی است اشاره کنیم. مسلما استفاده از یک رنگ با کیفیت می تواند مزایای بسیاری برای محصولاتی که رنگ آمیزی شده است به همراه داشته باشد.

یکی دیگر از مزایای رنگ کوره ای در درب آکاردئونی قابلیت تمیز کاری راحت و آسان سطوحی است که با این رنگ، رنگ آمیزی شده اند. رنگ آمیزی با این روش به شدت در برابر نفوذ گرد و غبار و لکه های چربی و روغنی مقاوم هستند. از این رو آلودگی زیادی بر روی این نوع رنگ ها انباشته نمی شود و به راحتی می توان آنها را تمیز کرد. تنها کافیست یک پارچه مرطوب داشته باشید تا بتوانید درب آکاردئونی خود را تمیز کنید. از دیگر مزایای رنگ کوره ای در درب آکاردئونی که می توانیم بیان کنیم، غیر قابل نفوذ بودن باکتری ها و ویروس ها و حتی موجودات ذره بینی به درون سطوح رنگ آمیزی شده است. زیرا این رنگ ها غیر متخلخل بوده و سطح را یکنواخت رنگ آمیزی می کنند.

علاوه بر موارد یاد شده، از دیگر مزایای رنگ کوره ای در درب آکاردئونی نیز باید به افزایش عمر و دوام محصول رنگ آمیزی شده اشاره کنیم. درب های آکاردئونی که با روش کوره ای رنگ آمیزی می شوند، به هیچ عنوان برای محیط زیست آلودگی به همراه نداشته و برای مدت زمان طولانی دوام خواهند داشت. نکته جالب توجه در این است که هزینه این نوع رنگ آمیزی برای درب های آکاردئونی کم بوده و برای مصرف کننده با قیمت مناسبی تمام می شود. که این مسئله نیز دلیل دیگری برای محبوبیت این نوع رنگ ها برای درب های آکاردئونی هستند. در نهایت باید بگوییم استفاده از رنگ الکترواستاتیک یا کوره ای برای درب های آکاردئونی از ظرافت بالایی برخوردار بوده و به سرعت خشک می شود. می توانید با استفاده از این رنگ یک سطح بی عیب و نقص و صافی داشته باشید.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.