اگر کلید پشت در ضدسرقت جا بماند چه کار کنیم؟

اگر کلید پشت در ضدسرقت جا بماند چه کار کنیم؟

یک پیشامد ساده که همیشه ما را به دردسر می اندازد، گم شدن یا جا ماندن کلید پشت در ضدسرقت است. وقتی مشکلات این چنینی رخ می دهند، راهکار همه ما، تماس با کلید ساز و باز کردن درب است. اما شاید کلید ساز در این خصوص کمک چندانی نکند و یا هزینه بالایی برای باز کردن درب دریافت کند. اما اگر با برخی راهکارهای ساده آشنا شوید، بی شک باز کردن درب به سهولت انجام می شود. کلید در ضدسرقت گاها یک زاپاس هم دارد که استفاده از آن نیز در چنین شرایط بحرانی بسیار کارآمد خواهد بود. با این مقاله از ایمن حفاظ همراه باشید.

جا ماندن کلید پشت درب

کلید درب ضد سرقت شما به روش های مختلفی پشت درب جا می ماند. هر یک از سه مشکل زیر با روش به خصوصی برطرف می شوند.

  1. در روش اول درب ضد سرقت قفل نمی شود و تنها بسته خواهد شد.
  2. روش بعدی درب شما قفل شده ولی کلید روی آن نبوده است.
  3. و روش آخر درب قفل شده و کلید هم روی آن جا مانده است.

در ادامه روش های عمومی باز کردن درب را بررسی کرده و سپس هر یک از حالات نام برده شده را شرح می دهیم.

روش بازکردن در با استفاده از کارت اعتباری

وقتی کلید در ضدسرقت خود را گم می کنید، باز کردن درب با استفاده از یک کارت اعتباری نیز میسر می باشد. این روش برای درب های معمولی بسیار کارآمد است. این روش بازکردن در، در درب های ضد سرقت نیز گاهی جواب می دهد! برای این منظور ابتدا یک کارت مناسب تهیه کنید؛ کارتی که هم انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و هم به اندازه دست شما بزرگ باشد و به راحتی با آن کار کنید.

برای باز کردن درب، ابتدا باید کارت را در بین شکاف درب و چهار چوب قرار دهید. سپس کارت را در راستای عمودی به سمت پایین بکشید و درب را به طرف داخل فشار دهید. به این ترتیب زبانه قفل به عقب رانده می شود و مشکل جا ماندن کلید در ضدسرقت شما برطرف خواهد شد.

اگر کلید پشت در ضدسرقت جا بماند چه کار کنیم؟

اگر کلید پشت در ضدسرقت جا بماند چه کار کنیم؟

روش بازکردن در با استفاده از سنجاق

اگرچه جا ماندن کلید در ضدسرقت پشت درب مشکل بزرگی به نظر می آید، اما با چند وسیله پیش پا افتاده این مشکل حل خواهد شد. استفاده از سنجاق نیز در این زمینه توصیه می شود. برای این منظور به دو سنجاق نیاز دارید، یکی از آن ها برای باز کردن پین ها استفاده می شود و دیگری برای جا به جایی مغزی قفل مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از سنجاق سر نیز در این زمینه بلامانع است، به شرطی که قسمت گرد آن را جدا کنید.

سپس برای باز کردن درب هر یک از سنجاق ها را خم کنید. یک سنجاق به شکل L و دیگری با زاویه 120 درجه خم می شود. سنجاق ها را در شیار مغزی قفل درب قرار دهید و آن ها را جا به جا کنید. سپس سنجاق دوم را در مغزی جای دهید و مرتبا آن را تکان دهید تا پین های قفل درب باز شود. در این روش بازکردن در، پین ها به ترتیب باز نمی شوند و به همین خاطر باید سنجاق را مرتبا تکان دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که صدای تیک مانندی به گوش برسد که به منزله باز شدن پین درب است. پس از باز شدن همه پین ها، سنجاق اول را تکان دهید تا قفل درب باز شود.

کلیه این روش ها برای برطرف کردن مشکل اول به کار می روند. اما برای برطرف کردن مشکلات دیگر باید از روش های تخصصی تری استفاده کنید.

اگر کلید پشت در ضدسرقت جا بماند چه کار کنیم؟

اگر کلید پشت در ضدسرقت جا بماند چه کار کنیم؟

کمک گرفتن از کلید سازی های شبانه روزی

اگر درب شما قفل شده باشد ولی کلید در ضدسرقت در دسترس شما نباشد، راهی به جز کمک گرفتن از کلید سازهای شبانه روزی نخواهید داشت. در این حالت استفاده از روش های فوق برای حل مشکل پاسخگو نخواهد بود. در نظر داشته باشید که چالش موجود برای باز کردن درب، نشان دهنده امنیت این درب ها است. اما اگر خودتان به تنهایی قادر به باز کردن درب باشید، بی شک امنیت درب شما زیر سوال می رود.

روش بازکردن در توسط کلید ساز نیز پیچیدگی های خاص خود را دارد. این افراد حرفه ای ابتدا ساچمه های قفل شما را خارج کرده و قفل را تخریب می کنند. پس از رفع این مشکل، قفل درب ضد سرقت شما تعویض خواهد شد. در صورتی که کلید شما پشت درب جا مانده باشد نیز از همین روش برای باز کردن درب استفاده خواهد شد.

بهترین روش برای جلوگیری از جا ماندن کلید پشت درب

ما در زندگی روزمره خود، همیشه با خطر جا ماندن کلید در ضدسرقت رو به رو خواهیم بود. روش بازکردن در، در زمان وقوع این مشکلات نیز گاهی جواب نمی دهد! به همین خاطر استفاده از برخی قفل ها که نیازی به کلید ندارند، یک راه حل دائمی برای رفع این مشکل محسوب می شود. با استفاده از این قفل ها دیگر مشکلی بابت کلید در ضدسرقت نخواهید داشت. در سال های اخیر قفل های متعددی با درجه امنیت های بالا تولید شده اند که باز و بسته کردن آن ها بدون کلید نیز امکان پذیر است.

برای باز کردن این قفل ها از اثر انگشت و یا چهره شما استفاده می شود! به این ترتیب شما همیشه کلید درب ضد سرقت خود را به همراه خواهید داشت. قفل های دیجیتالی این روزها به وفور در بازارهای فروش یافت می شوند و با نصب یکی از آن ها بر روی درب ضد سرقت خود به کلی این مشکلات حل خواهند شد.

جمع بندی

در دنیای امروز ایمنی حرف اول را می زند! به همین خاطر انواع قفل درب آکاردئونی اصفهان در منازل و ساختمان های مختلف به کار می روند. اما استفاده از این قفل ها برای باز و بسته کردن درب، مشکلاتی نیز به همراه دارد که جا ماندن کلید پشت درب یکی از این مشکلات محسوب می شود. اگر همیشه یک زاپاس از کلید درب خود را به همراه داشته باشید، هرگز با این مسائل رو به رو نخواهید شد. اما برای مقابله با این مشکلات، وسایل ساده و ابتدایی نام برده شده را در دسترس خود قرار دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.