ریل درب آکاردئونی

نصب اختصاصی ریل درب آکاردئونی توسط ایمن حفاظ

یکی از قطعات بسیار مهم در درب های آکاردئونی، ریل درب آکاردئونی است. این ریل ها که در قسمت پایین و بالای درب های آکاردئونی قرار می گیرند باید از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشند تا بتوانند قسمت های آهنی درب را به خوبی بر روی خود حمل کرده و در نهایت جا به جا کنند و مهمتر از همه اینکه به سرعت دچار فرسودگی و نیازمند تعمیر نشوند.

نصب تخصصی ریل درب آکاردئونی در چهارچوب

نصب درب آکاردئونی بر روی چهارچوب آهنی آن و همچنین روش نصب ریل آکاردئونی بسیار ساده و آسان است اما در عین سادگی برای انجام این کار نیز تخصص و تجربه کافی لازم است. ناگفته نماید که برخی از انواع درب های آکاردئونی چوبی هستند که برای مکان های خاصی مناسب می باشند و نصب درب آکاردئونی چوبی شرایط و روشهای خاص خود را می طلبد.

مهمترین قسمت کار نصب دقیق و درست ریل درب آکاردئونی می باشد، چرا که در صورت نصب اشتباه ریل نه تنها باز و بسته شدن درب با مشکل مواجه خواهد شد و حتی ممکن است درب قفل شده و یا اصلا باز و بسته نشود بلکه ریل نیز به مرور زمان و به سرعت دچار فرسایش و تخریب خواهد شد. بنابراین نکته اصلی در نصب دربهای آکاردئونی دقت در نصب ریل آن می باشد.

کارشناسان ما در مجموعه ایمن حفاظ در زمینه نصب تخصصی دربهای آکاردئونی در چهارچوب و همچینن نصب تخصصی ریل درب آکاردئونی در خدمت شما عزیزان می باشند.

مکانیزم درب آکاردئونی و نحوه ی باز و بست ریل ها

یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده درب های آکاردئونی ریل های آن می باشند این ریل ها که یکی در چهارچوب بالایی در و یکی در چهارچوب پایینی در نصب می شوند، به باز و بسته شدن دربها کمک می کنند. یا به عبارتی کار باز و بسته شدن دربها را سهولت می بخشند. در حقیقت می توان گفت درب های آکاردئونی از هر نوعی که باشند بدون وجود این ریل ها اصلا کارایی ندارند. این ریل ها هستند که امکان حرکت درب ها را در جهت باز شدن یا بسته شدن فراهم می نمایند. اصولا در تمامی درب های متحرک ریل ها نقش مهمی را ایفا می کنند.

مکانیزم باز و بسته شدن ریل ها در انواع مختلف درب های آکاردئونی متفاوت است به عنوان مثال در برخی از این نوع درب ها ریل ها ساده و فلزی هستند که درب داخل آن عقب و جلو می رود که به آن ریل ساده یا ریل کشویی گفته می شود این ریل ها نیز بسته به کشور سازنده آن ها، ابعاد و جنس مواد اولیه سازنده آن متفاوت می باشند.

تفاوت ریل درب تاشو با ریل های آکاردئونی

ریل های مخصوص درب های ریلی که درب های تاشو و درب های آکاردئونی زیر مجموعه ای از آنها هستند، در انواع مختلف از لحاظ جنس و مواد اولیه سازنده آن، کشور سازنده آن، وزن ریلها و سایر یراق آلات بکار رفته در نصب ریل ها ساخته و عرضه می شوند.

انتخاب این ریل ها بسته به اینکه درب تاشو یا آکاردئونی چند درب باشد نیز متفاوت است مثلا برای درب تاشو چهار درب ممکن است یک نوع ریل یا اصطلاحا قرقره مناسب باشد و برای درب به تعداد کمتر یا بیشتر و بسته به ابعاد چهارچوب نوع دیگری از ریل استفاده شود.

ریل درب آکاردئونی

ریل درب آکاردئونی

هر چند ماه یکبار از روغن مخصوص جهت روان شدن ریل ها استفاده کنید!

گرچه خرید درب آکاردئونی اصفهان مقاومت بالایی دارند و نیاز به مراقبت و رسیدگی خاصی ندارند اما ریل های این درب ها برای ماندگاری بالاتر و روان تر کار کردن نیاز به روغن کاری دارند.

بنابراین جهت محافظت از ریل درب اکاردئونی توصیه مشود کار روغن کاری ریل ها را بطور مرتب و حداکثر هر چند ماه یک بار انجام دهید تا خیال خودتان هم از جهت سهولت و روانی باز و بسته شدن درب راحت بوده و هم از جهت سلامت و ماندگاری بیشتر ریل ها آسوده شود.

ریل درب آکاردئونی بسیار مقاوم و با کیفیت می باشند!

از آن جایی که درب های آکاردئونی عموما جهت افزایش امنیت منزل در مقابل سرقت یا افزایش امنیت محیط کار و … نصب و استفاده می شوند، نیاز به استحکام و مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی و همچنین سایر وسایلی که ممکن است سارقان از آن جهت شکستن یا بریدن درب ها استفاده کنند، دارند. بنابراین مواد سازنده این درب ها که ریل درب هم بخشی از آن است باید استانداردهای لازم را دارا بوده و علاوه بر سهولت در استفاده از کیفیت و مقاومت بالایی نیز در برابر وسایل برنده و … داشته باشند. به همین دلیل درب های آکاردئونی و سایر یراق آلات استفاده شده در آنها مانند ریل درب آکاردئونی از کیفیت و مقاومت بالایی ساخته می شوند به همین دلیل گفته می شود که این دربها ضد سرقت هستند.

طراحی و رنگبندی های ریل های بسیار متفاوتند!

یکی از ویژگیها و مزایای درب آکاردئونی ساخت و تولید آن در رنگهای متفاوت است بطوریکه که می توان بسته به سلیقه و متناسب با سایر رنگ های محیط رنگ درب مورد نظر را انتخاب نمود. در کنار این تنوع در انتخاب رنگ این نوع از درب ها، ریل ها نیز از تنوع رنگ برخوردارند و می توان متناسب با رنگ درب رنگ ریل را نیز انتخاب نمود. یکی از مزایای رنگ درب های آکاردئونی که بر کیفیت و ماندگاری آن بخصوص در شرایط مختلف محیطی می افزاید پودری بودن این رنگ ها و آماده شدن آن داخل کوره می باشد که همین امر باعث می شود رنگ به داخل بافت حفاظ وارد شده و دوام و استحکام بیشتری داشته باشد.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.